Czy można ufać Wikipedii? : społeczności internetowe i konstrukcja wiedzy
Tytuł oryginału: "Should you believe Wikipedia? : online communities and the construction of knowledge,".
"Społeczności internetowe i konstrukcja wiedzy "
Odpowiedzialność: | Amy S. Bruckam ; przekład: Fabian Tryl. |
Hasła: | Myślenie Społeczności internetowe Tożsamość społeczna Wiedza Współdziałanie Opracowanie |
Adres wydawniczy: | Warszawa : PWN, 2023. |
Wydanie: | Wydanie pierwsze. |
Opis fizyczny: | 263 strony : ilustracje ; 21 cm. |
Uwagi: | Na stronie tytułowej błędna nazwa autorki, prawidłowa: Amy S. Bruckman. Bibliografia, netografia na stronach 246-263. |
Forma gatunek: | Książki. Publikacje popularnonaukowe. |
Dziedzina: | Media i komunikacja społeczna Nauka i badania Socjologia i społeczeństwo |
Powstanie dzieła: | 2022 r. |
Twórcy: | Tryl, Fabian. Tłumaczenie |
Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz |
- Podziękowania
- Wstęp: Projekt i zachowania społeczne
- 1. Czy "społeczności" internetowe to prawdziwe społeczności?
- Co to jest "społeczność"?
- Kapitał społeczny
- Silne i słabe więzy
- Trwała i wszechobecna społeczność
- Trzecie miejsca
- Trzecie miejsca online
- Role społeczne
- Normy społeczne
- Teoretyczne podsumowanie
- Praktyczne zastosowania
- 2. Co można osiągnąć dzięki współpracy online?
- Od World Book do Wikipedii
- Nauka obywatelska
- Motywacja w nauce obywatelskiej
- Produkcja rówieśnicza i intelektualne wyzwanie: Polymath Project
- Rozumienie współpracy online jako sposobu produkcji
- Struktura Wikipedii
- Oprogramowanie typu open-source: katedra i bazar
- innowacyjność i przywództwo we współpracy online
- Kiedy dobra wola zawodzi: Boaty McBoatface
- Teoretyczne podsumowanie
- Praktyczne zastosowania
- 3. Czy możemy ufać Wikipedii?
- Skąd wiesz?
- Metafizyka: realizm wewnętrzny
- Epistemologia
- Społeczna konstrukcja wiedzy
- Recenzja rówieśnicza
- Realność oceny
- Czy powinniśmy wierzyć Wikipedii?
- Teoretyczne podsumowanie
- Praktyczne zastosowania
- 4. Jak Internet zmienia to, w jaki sposób myślisz?
- Zostać częścią wspólnoty budującej wiedzę
- Budowanie wiedzy jako system socjotechniczny
- Na odległość
- Komora pogłosowa
- Zagrożenia związane z budowaniem wiedzy
- Czy Internet zachęca do wiary w teorie spiskowe?
- Wejść między trolle
- Jakość produktu
- Teoretyczne podsumowanie
- Praktyczne zastosowania
- 5. Jak ludzie wyrażają swoją tożsamość w Internecie
- i dlaczego jest to ważne dla interakcji online?
- Autoprezentacja na co dzień
- Wyrażania przekazywane i wywołane
- Fasady i role
- Tożsamość online: nazwa użytkownika
- Elementy tożsamości online
- Płeć online
- Warsztat tożsamości
- Fałszywa tożsamość
- Wiek i rasa
- Tożsamość i społeczności skupione na określonej
- grupie demograficznej
- Podgrupa konwersacyjna w przestrzeni społecznej: Black Twitter
- Prywatność
- Sieci społecznościowe i prywatność
- Od bycia anonimowym do identyfikacji
- Dlaczego potrzebujemy pseudonimów
- Anonimowość i odpowiedzialność
- Przyszłość tożsamości w sieci
- Teoretyczne podsumowanie
- Praktyczne zastosowania
- 6. Co to jest złe zachowanie w sieci i jak możemy temu zaradzić?
- Co reguluje zachowanie?
- Prawa
- Jak można poprawić prawa dotyczące języka?
- Zasady i normy społeczne
- Grupy internetowe, kultura i radykalizacja
- Technologia
- Moderowanie: program, ochotnicy i pracownicy
- Nieco prewencji
- Internetowe publiczne upokarzanie
- Treści generowane przez komputery
- Lojalność, krytyka, rozstanie
- Ocena wartości
- Teoretyczne podsumowanie
- Praktyczne zastosowania
- 7. W jaki sposób modele biznesowe kształtują społeczności internetowe?
- Rynki jako regulator
- Koszt obsługi klienta
- Ewolucja modeli biznesowych dla społeczności internetowych
- Modele biznesowe jako regulatory
- Czy możliwe są nowe modele biznesowe?
- Teoretyczne podsumowanie
- Praktyczne zastosowania
- 8. Jak możemy pomóc Internetowi wydobyć z nas to, co najlepsze?
- Społeczność
- Współpraca
- Prawda i wiedza
- Tożsamość
- Radzenie sobie ze złym zachowaniem i zarządzanie nim
- Potrzeba edukacji
- Aspiracje i projekt
- Bibliografia
Zobacz spis treści
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)