Miejska Biblioteka Publiczna

im. Henryka Sienkiewicza w Płońsku

book
book

Terapia dzieci z niepełnosprawnością intelektualną : programy i metody

Autor: Olechnowicz, Hanna




Autorka przedstawia programy i metody animowania więzi dziecka z rodziną czy rówieśnikami, a także działania mające na celu budowanie poczucia własnej wartości oraz rozwijanie aktywności twórczej. Prezentowane eksperymenty ukazują potencjał dzieci z niepełnosprawnością intelektualną oraz sposoby jego rozwijania przez nauczycieli i terapeutów.


Odpowiedzialność:Hanna Olechnowicz.
Seria:Pedagogika Specjalna / Wydawnictwo Naukowe PWN
Hasła:Dziecko niepełnosprawne umysłowo
Psychologia
Rehabilitacja
Rodzina
Wychowanie
Adres wydawniczy:Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2010.
Wydanie:Wydanie I.
Opis fizyczny:417, [2] strony : ilustracje ; 21 cm.
Skocz do:Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki
Dodaj recenzje, komentarz
Spis treści:

  1. CZĘŚĆ I. Sposoby animowania więzi dziecka z jego rodziną
  2. 1. List jako łącznik między dzieckiem wychowywanym w zakładzie a jego rodziną
  3. 2. Fotografia - element pośredniczący w kontaktach między rodzicami a dziećmi
  4. 3. Dziecko jako strona obdarzająca w kontaktach z rodzicami
  5. 4. Rozmowy diagnostyczno-terapeutyczne o rodzinie dziecka
  6. CZĘŚĆ II. Doznawanie siebie jako wartości społecznej i osoby znaczącej
  7. 5. Indywidualne obdarzanie uwagą niewartościującą
  8. 6. Przeciwdziałanie niepohamowanej impulsywności przez zrytualizowany kontakt znaczący z nauczycielem
  9. 7. Przezrocza z wizerunkami uczniów jako materiał poglądowy
  10. 8. Wygłaszanie tekstów mówiących o własnej osobie jako metoda kształtowania uspołecznienia, asertywności i płynności wymowy
  11. 9. Wypowiadanie własnych uczuć jako pomoc w kierowaniu sobą
  12. CZĘŚĆ III. Współpraca w parach w obecności uważnego i nieingerującego nauczyciela
  13. 10. Malowanie palcami na wspólnym arkuszu
  14. 11. Lepienie na wspólnym terytorium
  15. 12. Kompozycje krajobrazowe w piaskownicy
  16. 13. Współdziałanie w diadach przedstawione w teatrzyku kukiełkowym
  17. CZĘŚĆ IV. Zabawy sprzyjające socjalizacji w małych grupach rówieśniczych
  18. 14. Rola zabawy w rozwoju gatunkowym człowieka
  19. 15. Spontaniczne, niekierowane zabawy w grupach czteroosobowych
  20. 16. Wspólne zabawy dzieci upośledzonych i normalnych w grupach czteroosobowych
  21. 17. Różnicowanie się ról społecznych w pięcioosobowych grupach młodzieży
  22. 18. Sesje klubowe dla pięcioosobowych grup dziewcząt wychowywanych w zakładzie
  23. 19. Wychowanek instruktorem w pięcioosobowej grupie dziewcząt głębiej upośledzonych umysłowo
  24. CZĘŚĆ V. Samorzutna aktywność twórcza dzieci
  25. 20. Założenia teoretyczne kształcenia twórczej, samorzutnej aktywności uczniów
  26. 21. Metodyka kształtowania samorzutnej aktywności uczniów głębiej upośledzonych umysłowo
  27. 22. Swobodne malowanie plam barwnych pędzlem
  28. Podsumowanie
  29. Arkusz zapisu programu socjalizacji
  30. Kwestionariusz "Sytuacja osobista i społeczna dziecka" *

Zobacz spis treści



Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):

(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

Filiia Biblioteczna
ul. Płocka 19

Sygnatura: 37
Numer inw.: 38661
Dostępność: wypożyczana na 30 dni

schowekzlecenie


Inne wydania tej pozycji w zbiorach biblioteki:

book



Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki:

book


Dodaj komentarz do pozycji:

Swoją opinię można wyrazić po uprzednim zalogowaniu.