Powiatowa Biblioteka Publiczna

im. Zygmunta Krasińskiego w Ciechanowie

book
book

Podstawy zarządzania zakładem opieki zdrowotnej

Autor: Bartkowiak, Grażyna





Odpowiedzialność:redaktor naukowy Monika Dobska, Kazimierz Rogoziński ; [autorzy: Grażyna Bartkowiak i 11 pozostałch ].
Hasła:Służba zdrowia - jakość
Służba zdrowia - zarządzanie
Podręczniki akademickie
Adres wydawniczy:Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2012.
Wydanie:Wydanie I -1 dodruk.
Opis fizyczny:473 strony : ilustracje ; 24 cm.
Uwagi:Bibliografia na stronach 449-460. Indeks.
Skocz do:Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki
Dodaj recenzje, komentarz
Spis treści:

  1. Wstęp
  2. CZĘŚĆ I. Rynkowe i środowiskowe uwarunkowania strategicznego zarządzania zakładami opieki zdrowotnej
  3. ROZDZIAŁ 1. Zakład opieki zdrowotnej jako samodzielny podmiot
  4. na wyłaniającym się rynku usług medycznych
  5. 1.1. Przesłanki tworzenia rynku usług medycznych
  6. 1.2. Miejsce zakładu opieki zdrowotnej w systemie opieki zdrowotnej w Polsce
  7. ROZDZIAŁ 2. Rynek usług medycznych i jego otoczenie
  8. 2.1. Wpływ makrootoczenia na funkcjonowanie zakładów opieki zdrowotnej
  9. 2.2. Rola samorządów zawodowych
  10. 2.3. Samorządy zawodowe w opiece zdrowotnej
  11. 2.3.1. Samorząd zawodowy lekarzy
  12. 2.3.2. Samorząd zawodowy pielęgniarek i położnych
  13. 2.3.3. Samorząd zawodowy farmaceutów
  14. 2.3.4. Samorząd zawodowy diagnostów laboratoryjnych
  15. 2.3.5. Samorząd zawodowy lekarzy weterynarii
  16. ROZDZIAŁ 3. Wybrane koncepcje i metody zarządzania strategicznego
  17. 3.1. Metody analizy strategicznej zakładu opieki zdrowotnej i jego otoczenia
  18. 3.1.1. Analiza makrootoczenia
  19. 3.1.2. Analiza otoczenia sektorowego
  20. 3.1.3. Analiza potencjału strategicznego
  21. 3.1.4. Ocena pozycji strategicznej zakładu
  22. 3.2. Planowanie strategiczne w zakładach opieki zdrowotnej
  23. 3.2.1. Strategia rozwoju
  24. 3.2.2. Strategie konkurencji
  25. część II. Ekonomiczne i finansowe podstawy zarządzania w sferze opieki zdrowotnej
  26. ROZDZIAŁ 4. Ekonomiczne aspekty zarządzania opieką zdrowotną
  27. 4.1. Ekonomiczna charakterystyka opieki zdrowotnej
  28. 4.2. Problem asymetrii informacji w opiece zdrowotnej
  29. 4.3. Mechanizmy podziału usług opieki zdrowotnej
  30. 4.4. Źródła finansowania
  31. 4.5. Zasady i metody finansowania
  32. 4.6. Mechanizmy ograniczania kosztów świadczenia usług medycznych
  33. ROZDZIAŁ 5. Zarządzanie gospodarką finansową zakładów opieki zdrowotnej
  34. 5.1. Zasady i metody podejmowania decyzji inwestycyjnych i finansowych
  35. 5.2. Uwarunkowania decyzji inwestycyjnych i finansowych w zakładach
  36. o różnej formie organizacyjno-prawnej
  37. 5.3. Metody szacowania wielkości i kosztu kapitału
  38. 5.4. Zarządzanie płynnością finansową i kapitałem obrotowym netto
  39. 5.5. Rachunek kosztów działań i analiza progu rentowności
  40. CZĘŚĆ III. Istota i kierunki restrukturyzacji zakładu opieki zdrowotnej
  41. ROZDZIAŁ 6. Teoria i praktyka restrukturyzacji ochrony zdrowia w Polsce
  42. 6.1. Teoretyczne podstawy i czynniki efektywnej restrukturyzacji
  43. 6.2. Zasady przeprowadzania restrukturyzacji
  44. 6.3. Główne kierunki przekształceń w ochronie zdrowia w Polsce
  45. 6.3.1. Najważniejsze cechy sektora ochrony zdrowia
  46. 6.3.2. Środki prywatne i publiczne w systemie
  47. 6.3.3. Struktura świadczeniodawców
  48. 6.3.4. Struktura świadczeń
  49. 6.3.5. Struktura świadczeniobiorców
  50. 6.3.6. Zmiany w organizacji świadczeń
  51. 6.3.7. Infrastruktura techniczna
  52. 6.3.8. Technologie diagnostyczne i terapeutyczne
  53. 6.4. Rodzaje i przebieg procesów restrukturyzacji
  54. 6.4.1. Zmiany finansowe
  55. 6.4.2. Zmiany w przebiegu procesów
  56. 6.4.3. Zmiany strukturalne
  57. 6.4.4. Zmiany pracownicze
  58. 6.4.5. Zmiany strategiczne
  59. ROZDZIAŁ 7. Restrukturyzacja opieki zdrowotnej w wymiarze regionalnym
  60. i lokalnym
  61. 7.1. Główne elementy restrukturyzacji ochrony zdrowia w województwie
  62. zachodniopomorskim
  63. 7.1.1. Podstawowa opieka zdrowotna
  64. 7.1.2. Opieka stomatologiczna
  65. 7.1.3. Ambulatoryjna opieka specjalistyczna
  66. 7.1.4. Lecznictwo szpitalne
  67. 7.2. Główne elementy restrukturyzacji w Szpitalu Wojewódzkim w Koszalinie
  68. 7.2.1. Zarządzania zasobami ludzkimi
  69. 7.2.2. Zarządzanie jakością
  70. 7.2.3. Budżetowanie oddziałów
  71. CZĘŚĆ IV. Współczesne koncepcje zintegrowanego zarządzania zakładami opieki zdrowotnej
  72. ROZDZIAŁ 8. Wprowadzenie do marketingowego zarządzania organizacją
  73. świadczącą usługi medyczne
  74. 8.1. Spotkanie medycyny z marketingiem
  75. 8.2. Marketing usług medycznych jako marketing usług profesjonalnych
  76. 8.2.1. Integrująca rola marketingu
  77. 8.2.2. Zasada antropiczna w relacyjnym marketingu usług
  78. 8.2.3. Marketingowy sposób na dostosowanie się do wyzwań otoczenia
  79. 8.3. Rodzaje tożsamości i ich implikacje marketingowe
  80. 8.3.1. Budowanie tożsamości podmiotowej/jednostkowej
  81. 8.3.2. Tworzenie tożsamości organizacji usługowej
  82. 8.4. Podstawy marketingu relacyjnego
  83. 8.4.1. Znaczenie relacji
  84. 8.4.2. Definicja marketingu relacyjnego
  85. 8.4.3. Konsekwencje zastosowania relacyjnego marketingu usług
  86. 8.5. Marketingowy program współpracy z pacjentem
  87. 8.5.1. Cykl aktywności nabywcy
  88. 8.5.2. Prowadzenie indywidualnego klienta
  89. 8.5.3. Marketingowe programy nagradzania lojalnych usługobiorców
  90. 8.6. Medyczny produkt usługowy
  91. 8.6.1. Formowanie się koncepcji produktu usługowego
  92. 8.6.2. "Anatomia" i projektowanie zawartości produktu medycznego
  93. 8.6.3. Oznakowywanie produktu medycznego
  94. 8.6.4. Opracowanie oferty
  95. 8.7. Wykorzystanie metody medycznej w marketingowym zarządzaniu
  96. organizacją usługową
  97. 8.7.1. Pułapka marketingowa i sposoby jej przezwyciężania
  98. 8.7.2. Struktury czy funkcje marketingowe?
  99. 8.7.3. Rola metody medycznej
  100. ROZDZIAŁ 9. Marketingowa interpretacja jakości w usługach medycznych
  101. 9.1. Jakość usług medycznych
  102. 9.2. Znaczenie TQM w zarządzaniu zakładem opieki zdrowotnej
  103. ROZDZIAŁ 10. Wykorzystanie strategii projakościowej w zarządzaniu
  104. zakładem opieki zdrowotnej
  105. 10.1. Rozwój koncepcji zarządzania jakością
  106. 10.2. Akredytacja
  107. 10.3. Certyfikacja zakładów zgodnie z normą ISO 9001:2000
  108. 10.3.1. Ewolucja norm ISO
  109. 10.3.2. Zasady norm jakościowych ISO
  110. 10.3.3. Norma ISO 9001:2000: wymagania dotyczące systemu zarządzania jakością
  111. 10.3.4. Dokumentacja w systemie zarządzania jakością
  112. 10.3.5. Norma ISO 9004:2000: wytyczne dotyczące doskonalenia
  113. systemu zarządzania jakością
  114. ROZDZIAŁ 11. Zarządzanie wiedzą w zakładach opieki zdrowotnej
  115. 11.1. Wiedza jako zasób organizacji
  116. 11.2. Istota i strategie zarządzania wiedzą
  117. 11.3. Strategie zarządzania wiedzą w brytyjskim systemie opieki zdrowotnej
  118. 11.3.1. Historyczny zarys brytyjskiego systemu opieki zdrowotnej
  119. 11.3.2. Berkshire NHS Healthcare Trust - odpowiedź na lokalne problemy
  120. 11.4. Perspektywy zarządzania wiedzą w służbie zdrowia
  121. CZĘŚĆ V. Kluczowa rola personelu w zarządzaniu zakładem opieki zdrowotnej
  122. ROZDZIAŁ 12. Geneza i teoretyczne podstawy zarządzania zasobami ludzkimi
  123. 12.1. Zarządzanie personelem medycznym
  124. 12.2. Rola kompetencji w zarządzaniu zasobami ludzkimi
  125. ROZDZIAŁ 13. Dobór personelu medycznego
  126. 13.1. Podstawy rekrutacji kandydatów do pracy w zawodach medycznych
  127. 13.1.1. Istota i zadania rekrutacji w zarządzaniu zakładami opieki zdrowotnej
  128. 13.1.2. Czynniki kształtujące podejście do rekrutacji
  129. 13.1.3. Wstępne warunki rekrutacji i selekcji
  130. 13.1.4. Rodzaje rekrutacji
  131. 13.1.5. Derekrutacja
  132. 13.2. Podstawy selekcji kandydatów do pracy w zakładach opieki zdrowotnej
  133. 13.2.1. Istota i zadania selekcji
  134. 13.2.2. Metody selekcji
  135. ROZDZIAŁ 14. Motywowanie personelu i zarządzanie kompetencjami
  136. w zakładzie opieki zdrowotnej
  137. 14.1. Narzędzia i środki motywowania pracowników
  138. 14.1.1. System motywowania płacowego
  139. 14.1.2. Pozapłacowe środki motywowania pracowników
  140. 14.2. Praca w ochronie zdrowia a poziom wykonywanych zadań
  141. 14.2.1. Czynniki oddziałujące na wykonywaną pracę
  142. 14.2.2. Motywowanie do pracy w zespole pracowniczym
  143. 14.3. Rola zarządzania kompetencjami
  144. 14.4. System ocen okresowych
  145. ROZDZIAŁ 15. Podnoszenie kwalifikacji i samorozwój personelu medycznego
  146. 15.1. Szkolenie personelu
  147. 15.2. Planowanie ścieżek kariery zawodowej
  148. ANEKS. Regulacje prawne dotyczące funkcjonowania zakładów opieki zdrowotnej
  149. Literatura
  150. Spis rysunków
  151. Spis tablic
  152. Indeks *

Zobacz spis treści



Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):

(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

Czytelnia
ul. Warszawska 34

Sygnatura: 613/614
Numer inw.: 37139
Dostępność: tylko na miejscu

schowek


Inne pozycje tego autora w zbiorach biblioteki:

book


Dodaj komentarz do pozycji:

Swoją opinię można wyrazić po uprzednim zalogowaniu.