Nowe wyzwania gospodarcze a problemy zarządcze w przedsiębiorstwie
Odpowiedzialność: | redakcja naukowa Barbara Borusiak, Kazimierz Pająk. |
Hasła: | Zarządzanie - Polska - 21 w. Przedsiębiorstwo - ekonomika - Polska - 21 w. Przedsiębiorstwo - a rynek - Polska Przedsiębiorstwo - organizacja - Polska - 21 w. Społeczna odpowiedzialność biznesu - Polska |
Adres wydawniczy: | Warszawa : "CeDeWu", 2015. |
Opis fizyczny: | 269 s. : il., rys., wykr. ; 24 cm. |
Uwagi: | Bibliogr. przy rozdz. Streszcz. przy rozdz. w jęz. ang. |
Skocz do: | Dodaj recenzje, komentarz |
- Wstęp 13
- CZĘŚĆ I
- PROBLEMY EKONOMICZNO-ZARZĄDCZE W PERSPEKTYWIE SPOŁECZNEJ
- Rozdział 1
- Ekonomiczne konsekwencje rytuałów przejścia - Monika Maria Majewska 17
- Streszczenie 17
- 1.1. Rytuały przejścia 18
- 1.1.2. Rytuał, obrzęd, zwyczaj - definicja 18
- 1.1.2. Klasyfikacja rytuałów 18
- 1.1.3. Rynek ślubny w Polsce 21
- 1.1.4. Ekonomiczne konsekwencje rytuału ślubu 24
- Summary 25
- Bibliografia 25
- Rozdział 2
- Nierównowaga demograficzna a postawy studentów wobec życia rodzinnego - Magdalena Popek 27
- Streszczenie 27
- 2.1. Zrównoważony rozwój a demografia 28
- 2.2. Dane demograficzne według statystyk 29
- 2.3. Prognozy demograficzne 33
- 2.4. A co na to studenci? 35
- Summary 37
- Bibliografia 38
- Rozdział 3
- Bariery dostępu do obrotu bezgotówkowego na przykładzie pokolenia 55+ - Anna Warchlewska 39
- Streszczenie 39
- 3.1. Istota obrotu bezgotówkowego i bezpieczeństwo systemu płatniczego 40
- 3.2. Bariery wpływające na zachowania finansowe pokolenia Polaków 55+ 42
- 3.3. Porównanie wybranych wskaźników systemu płatniczego w Polsce i UE 46
- Summary 48
- Bibliografia 48
- Rozdział 4
- Problematyka ergonomiczności instrukcji obsługi dla osób starszych - Aleksandra Dewicka, Kamil Wróbel 51
- Streszczenie 51
- 4.1. Wymagania i ograniczenia osób starszych przy projektowaniu instrukcji obsługi 54
- 4.2. Wymagania dotyczące instrukcji obsługi 55
- 4.3. Wyniki badań ergonomiczności instrukcji obsługi 57
- Summary 60
- Bibliografia 61
- Rozdział 5
- Funkcjonowanie systemu emerytalnego w Polsce a poziom zaufania społeczeństwa - Monika Narojek 63
- Streszczenie 63
- 5.1. Znaczenie i funkcje zaufania 64
- 5.2. System emerytalny w Polsce 66
- 5.3. Zaufanie do obowiązkowego systemu emerytalnego 68
- Summary 73
- Bibliografia 73
- CZĘŚĆ II
- ZARZĄDZANIE KOMPETENCJAMI PRZEDSIĘBIORSTWA
- Rozdział 6
- Uwarunkowania tworzenia polskiej wiedzy chronionej - Aleksandra Dewicka, Kamil Wróbel 77
- Streszczenie 77
- 6.1. Wiedza 78
- 6.2. Determinanty tworzenia wiedzy chronionej przedsiębiorstw 80
- 6.3. Stopień aktywności wiedzy chronionej wśród polskich przedsiębiorstw 82
- Summary 87
- Bibliografia 88
- Rozdział 7
- Wycena aktywów kompetencyjnych i ich ujęcie w sprawozdaniu finansowym
- - Regina Szymczak-Staniek 89
- Streszczenie 89
- 7.1. Istota i znaczenie wyceny 90
- 7.2. Wieloznaczność terminu „wartość" 93
- 7.3. Aktywa kompetencyjne jako szczególny zasób majątkowy 95
- 7.4. Sprawozdanie finansowe jako źródło informacji o sytuacji majątkowej i finansowej podmiotu 98
- 7.5. Założenia wyceny 100
- Summary 102
- Bibliografia 103
- Rozdział 8
- Inwestowanie w kapitał ludzki jako sposób ograniczania ryzyka personalnego - Justyna Dudek 105
- Streszczenie 105
- 8.1. Istota inwestycji 106
- 8.2. Pojęcie inwestycji w kapitał ludzki 107
- 8.3. Formy inwestycji w kapitał ludzki 108
- 8.4. Pojęcie ryzyka personalnego 109
- 8.5. Rodzaje ryzyka personalnego 110
- Summary 112
- Bibliografia 112
- Rozdział 9
- Trafność metod doboru personelu - analiza przypadku w wybranej jednostce budżetowej - Żaneta Nejman, Aleksandra Kawecka-Endler 115
- Streszczenie 115
- 9.1. Dobór pracowników w świetle literatury 116
- 9.2. Dokumenty aplikacyjne 119
- 9.3. Wywiady 120
- 9.4. Referencje 121
- 9.5. Testy psychologiczne 121
- 9.6. Centrum oceny i rozwoju 122
- 9.7. Techniki niekonwencjonalne 123
- 9.8. Analiza procesu selekcji pracowników w urzędzie miasta 124
- 9.9. Wyniki badań trafności metod doboru personelu w badanej jednostce budżetowej 126
- Summary 128
- Bibliografia 128
- Rozdział 10
- Geneza, atrybuty i kierunki rozwoju systemów BI - Leszek Żurański 129
- Streszczenie 129
- 10.1. Geneza powstania systemów Business Intelligence 130
- 10.2. Architektura systemów Business Intelligence 133
- 10.3. Hurtownie danych 135
- 10.4. Interaktywne narzędzia analityczne 137
- 10.5. Metody prezentacji wyników w systemach BI 139
- 10.6. Kierunki rozwoju systemów BI 141
- Summary 141
- Bibliografia 142
- Rozdział 11
- Działalność agencji pracy tymczasowej w Polsce - Kamil Dyrtkowski 143
- Streszczenie 143
- 11.1. Zmiany na rynku pracy 144
- 11.2. Elastyczność zatrudnienia na polskim rynku pracy 145
- 11.3. Uelastycznianie zatrudnienia we współczesnej Polsce 147
- 11.3.1. Formy organizowania się agencji pracy tymczasowej 147
- 11.3.2. Analiza danych rynku polskich agencji pracy tymczasowych 147
- 11.4. Determinanty występowania agencji na rynku polskim 150
- Summary 152
- Bibliografia 152
- Rozdział 12
- Czynniki determinujące jakość procesu edukacyjnego - Dariusz Polus 153
- Streszczenie 153
- 12.1. Czynniki środowiskowe wpływające na jakość pracy szkoły 154
- 12.2. Sprzęt i zaplecze techniczne jednostek edukacyjnych 155
- 12.3. Zarządzanie szkołą 156
- 12.4. Kadra nauczycielska 156
- 12.5. Relacje wewnątrzszkolne 157
- 12.6. Satysfakcja i lojalność uczniów 158
- 12.7. Cechy wrodzone i nabyte uczniów 158
- 12.8. Programy nauczania i ich cele 159
- 12.9. Ewaluacja pracy szkoły 160
- 12.10. Prestiż jednostki edukacyjnej 160
- Summary 161
- Bibliografia 162
- CZĘŚĆ III
- PRZEDSIĘBIORSTWO WOBEC WYZWAŃ WSPÓŁCZESNEGO RYNKU
- Rozdział 13
- Granice handlu elektronicznego - Andrzej Szymkowiak 167
- Streszczenie 167
- 13.1. Istota handlu elektronicznego 168
- 13.2. Obrót handlowy towarami w internecie 169
- 13.3. Sprzedaż usług online 171
- 13.4. Płaszczyzny kształtujące zakres e-handlu 173
- Summary 176
- Bibliografia 177
- Rozdział 14
- Perspektywy rozwoju handlu internetowego artykułami spożywczymi w Polsce - Paweł Nowakowski 179
- Streszczenie 179
- 14.1. Handel internetowy artykułami spożywczymi w Polsce - stan obecny 180
- 14.2. Czynniki kształtujące zachowania nabywcze w handlu internetowym 182
- 14.3. Perspektywy rozwoju handlu elektronicznego artykułami spożywczymi w Polsce. Prezentacja wyników badania 186
- Summary 192
- Bibliografia 192
- Rozdział 15
- Postmodernizm a współczesne koncepcje marketingu B2C - Marcin Wieczerzycki 193
- Streszczenie 193
- 15.1. Postmodernizm - pojęcia kluczowe dla marketingu 194
- 15.2. Storytelling a postmodernistyczna względność znaczeń 196
- 15.3. Prosumentyzm a postmodernistyczna apoteoza konsumpcji 198
- 15.4. Ekonomia uwagi a postmodernistyczna gra konwencjami 199
- Summary 200
- Bibliografia 201
- Rozdział 16
- Metody badania motywów zachowań konsumenta - Agnieszka Rojewska 203
- Streszczenie 203
- 16.1. Motywacja i motywy 204
- 16.2. Podział motywów 205
- 16.3. Metody badań motywów 207
- 16.4. Etnografia 209
- 16.5. Technika identyfikacji konstruktów osobistych 209
- 16.6. Multi-Motive Grid - badania nad motywacją osiągnięć 210
- 16.7. Badania wykorzystujące pomiary fizjologiczne 211
- 16.8. Metoda analizy przypadków konsumentów (CCR) 212
- 16.9. Metoda Zaltmana (ZMET) 212
- Summary 213
- Bibliografia 214
- Rozdział 17
- Crowdsourcing - kierunki rozwoju, kluczowe wyzwania - Dorota Flizikowska, Adam Flizikowski 215
- Streszczenie 215
- 17.1. Definicja i istota crowdsourcingu w zarysie 217
- 17.2. Globalna współpraca 220
- 17.3. Rynek crowdsourcingu na świecie 221
- 17.4. Kierunki rozwoju koncepcji crowdsourcingu 222
- 17.5. Przyszłość innowacji - przyszłość crowdsourcingu? 223
- 17.6. Przyszłość crowdsourcingu według badaczy koncepcji 224
- 17.7. Kluczowe wyzwania crowdsourcingu 229
- 17.8. Zarządzanie tłumem 230
- 17.9. Mierzenie efektywności akcji crowdsourcingowych 230
- 17.10. Aspekty prawne 232
- Summary 233
- Bibliografia 234
- Rozdział 18
- Współpraca jako brakujące ogniwo przedsiębiorczości międzynarodowej na drodze kreowania konkurencyjności przedsiębiorstwa - Filip Nowacki 237
- Streszczenie 237
- 18.1. Przedsiębiorczość międzynarodowa - dotychczasowa analiza koncepcji 238
- 18.2. Współpraca jako dodatkowy element przedsiębiorczości międzynarodowej 240
- 18.3. Współczesne możliwości zastosowania współpracy przez przedsiębiorstwa w odniesieniu do twierdzenia Heckhschera-Ohlina (H-O) 244
- 18.4. Konkurencyjność przedsiębiorstwa 245
- Summary 247
- Bibliografia 248
- Rozdział 19
- Społeczna odpowiedzialność biznesu w handlu wielkopowierzchniowym na przykładzie sklepów specjalistycznych z artykułami dla majsterkowiczów i wyposażenia domu - Tomasz Pawłowski 251
- Streszczenie 251
- 19.1. Istota społecznej odpowiedzialności biznesu 252
- 19.2. Czynniki sprzyjające wdrażaniu społecznej odpowiedzialności biznesu w handlu detalicznym oraz płynące z tego korzyści 256
- 19.3. Społeczna odpowiedzialność biznesu w branży DIY w Polsce 259
- Summary 264
- Bibliografia 264
- Spis tabel 265
- Spis rysunków 267
- Spis wykresów 269 *
Zobacz spis treści
Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):
(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)