Powiatowa Biblioteka Publiczna

im. Zygmunta Krasińskiego w Ciechanowie

book
book

Nowe wyzwania gospodarcze a problemy zarządcze w przedsiębiorstwie





Odpowiedzialność:redakcja naukowa Barbara Borusiak, Kazimierz Pająk.
Hasła:Zarządzanie - Polska - 21 w.
Przedsiębiorstwo - ekonomika - Polska - 21 w.
Przedsiębiorstwo - a rynek - Polska
Przedsiębiorstwo - organizacja - Polska - 21 w.
Społeczna odpowiedzialność biznesu - Polska
Adres wydawniczy:Warszawa : "CeDeWu", 2015.
Opis fizyczny:269 s. : il., rys., wykr. ; 24 cm.
Uwagi:Bibliogr. przy rozdz. Streszcz. przy rozdz. w jęz. ang.
Skocz do:Dodaj recenzje, komentarz
Spis treści:

  1. Wstęp 13
  2. CZĘŚĆ I
  3. PROBLEMY EKONOMICZNO-ZARZĄDCZE W PERSPEKTYWIE SPOŁECZNEJ
  4. Rozdział 1
  5. Ekonomiczne konsekwencje rytuałów przejścia - Monika Maria Majewska 17
  6. Streszczenie 17
  7. 1.1. Rytuały przejścia 18
  8. 1.1.2. Rytuał, obrzęd, zwyczaj - definicja 18
  9. 1.1.2. Klasyfikacja rytuałów 18
  10. 1.1.3. Rynek ślubny w Polsce 21
  11. 1.1.4. Ekonomiczne konsekwencje rytuału ślubu 24
  12. Summary 25
  13. Bibliografia 25
  14. Rozdział 2
  15. Nierównowaga demograficzna a postawy studentów wobec życia rodzinnego - Magdalena Popek 27
  16. Streszczenie 27
  17. 2.1. Zrównoważony rozwój a demografia 28
  18. 2.2. Dane demograficzne według statystyk 29
  19. 2.3. Prognozy demograficzne 33
  20. 2.4. A co na to studenci? 35
  21. Summary 37
  22. Bibliografia 38
  23. Rozdział 3
  24. Bariery dostępu do obrotu bezgotówkowego na przykładzie pokolenia 55+ - Anna Warchlewska 39
  25. Streszczenie 39
  26. 3.1. Istota obrotu bezgotówkowego i bezpieczeństwo systemu płatniczego 40
  27. 3.2. Bariery wpływające na zachowania finansowe pokolenia Polaków 55+ 42
  28. 3.3. Porównanie wybranych wskaźników systemu płatniczego w Polsce i UE 46
  29. Summary 48
  30. Bibliografia 48
  31. Rozdział 4
  32. Problematyka ergonomiczności instrukcji obsługi dla osób starszych - Aleksandra Dewicka, Kamil Wróbel 51
  33. Streszczenie 51
  34. 4.1. Wymagania i ograniczenia osób starszych przy projektowaniu instrukcji obsługi 54
  35. 4.2. Wymagania dotyczące instrukcji obsługi 55
  36. 4.3. Wyniki badań ergonomiczności instrukcji obsługi 57
  37. Summary 60
  38. Bibliografia 61
  39. Rozdział 5
  40. Funkcjonowanie systemu emerytalnego w Polsce a poziom zaufania społeczeństwa - Monika Narojek 63
  41. Streszczenie 63
  42. 5.1. Znaczenie i funkcje zaufania 64
  43. 5.2. System emerytalny w Polsce 66
  44. 5.3. Zaufanie do obowiązkowego systemu emerytalnego 68
  45. Summary 73
  46. Bibliografia 73
  47. CZĘŚĆ II
  48. ZARZĄDZANIE KOMPETENCJAMI PRZEDSIĘBIORSTWA
  49. Rozdział 6
  50. Uwarunkowania tworzenia polskiej wiedzy chronionej - Aleksandra Dewicka, Kamil Wróbel 77
  51. Streszczenie 77
  52. 6.1. Wiedza 78
  53. 6.2. Determinanty tworzenia wiedzy chronionej przedsiębiorstw 80
  54. 6.3. Stopień aktywności wiedzy chronionej wśród polskich przedsiębiorstw 82
  55. Summary 87
  56. Bibliografia 88
  57. Rozdział 7
  58. Wycena aktywów kompetencyjnych i ich ujęcie w sprawozdaniu finansowym
  59. - Regina Szymczak-Staniek 89
  60. Streszczenie 89
  61. 7.1. Istota i znaczenie wyceny 90
  62. 7.2. Wieloznaczność terminu „wartość" 93
  63. 7.3. Aktywa kompetencyjne jako szczególny zasób majątkowy 95
  64. 7.4. Sprawozdanie finansowe jako źródło informacji o sytuacji majątkowej i finansowej podmiotu 98
  65. 7.5. Założenia wyceny 100
  66. Summary 102
  67. Bibliografia 103
  68. Rozdział 8
  69. Inwestowanie w kapitał ludzki jako sposób ograniczania ryzyka personalnego - Justyna Dudek 105
  70. Streszczenie 105
  71. 8.1. Istota inwestycji 106
  72. 8.2. Pojęcie inwestycji w kapitał ludzki 107
  73. 8.3. Formy inwestycji w kapitał ludzki 108
  74. 8.4. Pojęcie ryzyka personalnego 109
  75. 8.5. Rodzaje ryzyka personalnego 110
  76. Summary 112
  77. Bibliografia 112
  78. Rozdział 9
  79. Trafność metod doboru personelu - analiza przypadku w wybranej jednostce budżetowej - Żaneta Nejman, Aleksandra Kawecka-Endler 115
  80. Streszczenie 115
  81. 9.1. Dobór pracowników w świetle literatury 116
  82. 9.2. Dokumenty aplikacyjne 119
  83. 9.3. Wywiady 120
  84. 9.4. Referencje 121
  85. 9.5. Testy psychologiczne 121
  86. 9.6. Centrum oceny i rozwoju 122
  87. 9.7. Techniki niekonwencjonalne 123
  88. 9.8. Analiza procesu selekcji pracowników w urzędzie miasta 124
  89. 9.9. Wyniki badań trafności metod doboru personelu w badanej jednostce budżetowej 126
  90. Summary 128
  91. Bibliografia 128
  92. Rozdział 10
  93. Geneza, atrybuty i kierunki rozwoju systemów BI - Leszek Żurański 129
  94. Streszczenie 129
  95. 10.1. Geneza powstania systemów Business Intelligence 130
  96. 10.2. Architektura systemów Business Intelligence 133
  97. 10.3. Hurtownie danych 135
  98. 10.4. Interaktywne narzędzia analityczne 137
  99. 10.5. Metody prezentacji wyników w systemach BI 139
  100. 10.6. Kierunki rozwoju systemów BI 141
  101. Summary 141
  102. Bibliografia 142
  103. Rozdział 11
  104. Działalność agencji pracy tymczasowej w Polsce - Kamil Dyrtkowski 143
  105. Streszczenie 143
  106. 11.1. Zmiany na rynku pracy 144
  107. 11.2. Elastyczność zatrudnienia na polskim rynku pracy 145
  108. 11.3. Uelastycznianie zatrudnienia we współczesnej Polsce 147
  109. 11.3.1. Formy organizowania się agencji pracy tymczasowej 147
  110. 11.3.2. Analiza danych rynku polskich agencji pracy tymczasowych 147
  111. 11.4. Determinanty występowania agencji na rynku polskim 150
  112. Summary 152
  113. Bibliografia 152
  114. Rozdział 12
  115. Czynniki determinujące jakość procesu edukacyjnego - Dariusz Polus 153
  116. Streszczenie 153
  117. 12.1. Czynniki środowiskowe wpływające na jakość pracy szkoły 154
  118. 12.2. Sprzęt i zaplecze techniczne jednostek edukacyjnych 155
  119. 12.3. Zarządzanie szkołą 156
  120. 12.4. Kadra nauczycielska 156
  121. 12.5. Relacje wewnątrzszkolne 157
  122. 12.6. Satysfakcja i lojalność uczniów 158
  123. 12.7. Cechy wrodzone i nabyte uczniów 158
  124. 12.8. Programy nauczania i ich cele 159
  125. 12.9. Ewaluacja pracy szkoły 160
  126. 12.10. Prestiż jednostki edukacyjnej 160
  127. Summary 161
  128. Bibliografia 162
  129. CZĘŚĆ III
  130. PRZEDSIĘBIORSTWO WOBEC WYZWAŃ WSPÓŁCZESNEGO RYNKU
  131. Rozdział 13
  132. Granice handlu elektronicznego - Andrzej Szymkowiak 167
  133. Streszczenie 167
  134. 13.1. Istota handlu elektronicznego 168
  135. 13.2. Obrót handlowy towarami w internecie 169
  136. 13.3. Sprzedaż usług online 171
  137. 13.4. Płaszczyzny kształtujące zakres e-handlu 173
  138. Summary 176
  139. Bibliografia 177
  140. Rozdział 14
  141. Perspektywy rozwoju handlu internetowego artykułami spożywczymi w Polsce - Paweł Nowakowski 179
  142. Streszczenie 179
  143. 14.1. Handel internetowy artykułami spożywczymi w Polsce - stan obecny 180
  144. 14.2. Czynniki kształtujące zachowania nabywcze w handlu internetowym 182
  145. 14.3. Perspektywy rozwoju handlu elektronicznego artykułami spożywczymi w Polsce. Prezentacja wyników badania 186
  146. Summary 192
  147. Bibliografia 192
  148. Rozdział 15
  149. Postmodernizm a współczesne koncepcje marketingu B2C - Marcin Wieczerzycki 193
  150. Streszczenie 193
  151. 15.1. Postmodernizm - pojęcia kluczowe dla marketingu 194
  152. 15.2. Storytelling a postmodernistyczna względność znaczeń 196
  153. 15.3. Prosumentyzm a postmodernistyczna apoteoza konsumpcji 198
  154. 15.4. Ekonomia uwagi a postmodernistyczna gra konwencjami 199
  155. Summary 200
  156. Bibliografia 201
  157. Rozdział 16
  158. Metody badania motywów zachowań konsumenta - Agnieszka Rojewska 203
  159. Streszczenie 203
  160. 16.1. Motywacja i motywy 204
  161. 16.2. Podział motywów 205
  162. 16.3. Metody badań motywów 207
  163. 16.4. Etnografia 209
  164. 16.5. Technika identyfikacji konstruktów osobistych 209
  165. 16.6. Multi-Motive Grid - badania nad motywacją osiągnięć 210
  166. 16.7. Badania wykorzystujące pomiary fizjologiczne 211
  167. 16.8. Metoda analizy przypadków konsumentów (CCR) 212
  168. 16.9. Metoda Zaltmana (ZMET) 212
  169. Summary 213
  170. Bibliografia 214
  171. Rozdział 17
  172. Crowdsourcing - kierunki rozwoju, kluczowe wyzwania - Dorota Flizikowska, Adam Flizikowski 215
  173. Streszczenie 215
  174. 17.1. Definicja i istota crowdsourcingu w zarysie 217
  175. 17.2. Globalna współpraca 220
  176. 17.3. Rynek crowdsourcingu na świecie 221
  177. 17.4. Kierunki rozwoju koncepcji crowdsourcingu 222
  178. 17.5. Przyszłość innowacji - przyszłość crowdsourcingu? 223
  179. 17.6. Przyszłość crowdsourcingu według badaczy koncepcji 224
  180. 17.7. Kluczowe wyzwania crowdsourcingu 229
  181. 17.8. Zarządzanie tłumem 230
  182. 17.9. Mierzenie efektywności akcji crowdsourcingowych 230
  183. 17.10. Aspekty prawne 232
  184. Summary 233
  185. Bibliografia 234
  186. Rozdział 18
  187. Współpraca jako brakujące ogniwo przedsiębiorczości międzynarodowej na drodze kreowania konkurencyjności przedsiębiorstwa - Filip Nowacki 237
  188. Streszczenie 237
  189. 18.1. Przedsiębiorczość międzynarodowa - dotychczasowa analiza koncepcji 238
  190. 18.2. Współpraca jako dodatkowy element przedsiębiorczości międzynarodowej 240
  191. 18.3. Współczesne możliwości zastosowania współpracy przez przedsiębiorstwa w odniesieniu do twierdzenia Heckhschera-Ohlina (H-O) 244
  192. 18.4. Konkurencyjność przedsiębiorstwa 245
  193. Summary 247
  194. Bibliografia 248
  195. Rozdział 19
  196. Społeczna odpowiedzialność biznesu w handlu wielkopowierzchniowym na przykładzie sklepów specjalistycznych z artykułami dla majsterkowiczów i wyposażenia domu - Tomasz Pawłowski 251
  197. Streszczenie 251
  198. 19.1. Istota społecznej odpowiedzialności biznesu 252
  199. 19.2. Czynniki sprzyjające wdrażaniu społecznej odpowiedzialności biznesu w handlu detalicznym oraz płynące z tego korzyści 256
  200. 19.3. Społeczna odpowiedzialność biznesu w branży DIY w Polsce 259
  201. Summary 264
  202. Bibliografia 264
  203. Spis tabel 265
  204. Spis rysunków 267
  205. Spis wykresów 269 *

Zobacz spis treści



Sprawdź dostępność, zarezerwuj (zamów):

(kliknij w nazwę placówki - więcej informacji)

Czytelnia
ul. Warszawska 34

Sygnatura: 658
Numer inw.: 36855
Dostępność: tylko na miejscu

schowek

Dodaj komentarz do pozycji:

Swoją opinię można wyrazić po uprzednim zalogowaniu.